söndag 19 september 2010

Glutenfria muslibars II, utan ugn

Jag stoppar i mig ganska många muslibars nuförtiden, och har gjort det sedan mini-Santosha föddes. I början brukade jag baka dem i ugnen, men ju äldre pysen blir, desto svårare blir det att få tiden att räcka till, så numera fryser jag ner dem direkt utan gräddning. Goda att äta i halvfruset tillstånd. Receptet varierar jag efter behag. Igår blev det så här; och det blev faktiskt väldigt gott.

GLUTENFRIA MUSLIBARS II, UTAN UGN
1½ dl hackad blandad torkad frukt (t.ex. olika sorters russin, ananas, papaya, jordgubbar...)
3 dl glutenfri musli (Finax frukt-)
1½ dl hela linfrön
1½ dl Pro 92 (sojaproteinpulver)
½ dl pofiber
1 tsk koffeinfritt snabbkaffepulver
1 msk kakaonibs
½ msk vaniljsocker
vatten till lagom konsistens

Blanda alltsammans till en smet. Forma lagom stora bars och frys in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar