onsdag 23 november 2011

Smaskig morotssallad till inte så god pumpasoppa

Här skulle det egentligen ha varit ett recept på pumpasoppa med kokosmjölk, äpple och curry, men den blev inte riktigt så bra som jag hade tänkt mig (och bilden är kass, men nu har gurun talat och det blir förhoppningsvis en ny kamera inom kort). Morotssalladen som vi hade som "topping" var däremot toppen! Berodde säkert på att Pysen hjälpte mig med tillagningen - skölja morötter och tomater, ta bort alla skal ur vasken när vi var färdiga... Det är så himla mysigt att ha honom med i köket, och han tycker att det är så roligt att stå på en köksstol och hjälpa till. Lite kladd blir det, och man får ha uppsikt över knivarna så att han inte kommer åt dem. Min älskade unge! Vad jag är glad att du finns!

SMASKIG MOROTSSALLAD (till inte så god pumpasoppa)
1 stor grovriven morot
4 hackade coctailtomater
3 cm finhackad purjolök
2 msk russin
1 msk balsamvinäger
1 tsk rosmarin

Blanda samman alltihop i en skål. Låt gärna stå och dra en stund innan servering. Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar