tisdag 17 juli 2012

Kardemummaglass

Av en liten slatt soyatoo-spray-grädde, som blev kvar när jag gjorde tårta, fick det bli glass. Jag var väldigt sugen på rabarbersoppa just den aktuella dagen, och eftersom min mamma just hade tipsat om att rabarber och kardemumma passar så bra ihop, fick det bli kardemummaglass (till rabarbersoppan). Den (glassen) blev FANTASTISKT god! Tyvärr blev det bara en liten sats, det var så lite grädde kvar, men nästa gång, då... Jag skulle bra gärna vilja ha tillbaks soyatoo-tetragrädden, men den verkar ha gått upp i rök från butikernas hyllor. Synd! För den var bäst när det gäller glass.


KARDEMUMMAGLASS, en alldeles för liten sats
1 dl (utsprutad mängd) soyatoo-spray-grädde
3 dl sojamjölk
3/4 dl (löspackad, jag använder den fuktiga varianten) brun farin
1 tsk vaniljsocker
½ tsk stött kardemumma

Blanda alla ingredienserna till en slät smet. Kör i glassmaskin. Servera bums eller efter någon timme i frysen.

1 kommentar:

  1. Hej fina.
    Visst är det konstig med alla värden som man inte får något riktigt svar på varför...
    Blir tokig.

    Att ha en CT hemma, är en av de bästa investeringar min man gjort. Det är helt fantastiskt, och jag är nog en av dem som aldrig kommer använda den som klädhängare, ja det vore om den gick sönder då, men då slänger man ju den...
    Jag vet inte varför det är så viktigt för mig att bli smal så fort efter...jag mår inte bra. Varken fysiskt eller psykiskt. Och träningen får mig att må bra då jag har så otroligt ont i ryggen.
    Jag hoppas verkligen att det ska gå vägen med bantningen den här gången med.
    Jag har många som följer min resa, och jag vill inte svika, så det kommer säkert sporra mig mer ;).

    Ha en fin dag.
    Kramar.

    SvaraRadera